Knjiga tematizira o tome kako osmisliti, planirati, voditi i vrjednovati proces učenja vjere u različitim religijskopedagoškim, katehetskim i pastoralnim područjima, pri čemu se oslanja na humanističko polazište učenja i komunikacije, pod nazivom tematski centrirana interakcija (TCI), čija je utemeljiteljica Ruth C. Cohn, unoseći tako veliku novost u hrvatski obrazovni kontekst, u kojem je taj koncept potpuno nepoznat. Podijeljena je u deset poglavlja. Uvod u svako poglavlje i sažetak na kraju svakog poglavlja, kao i indeks pojmova omogućuju brzi uvid u sadržaj.
U knjizi se prepoznaje dugogodišnji stručno-profesionalni rad oba autora na području komunikativne teologije, kao i njihovo bogato akademsko iskustvo u radu sa studentima, vjeroučiteljima i pastoralnim djelatnicima. To je osobito vidljivo u grafički zahtjevnom oblikovanju i jezično-stilski razumljivu govoru, kojima su se autori posvema približili čitatelju s osmišljavanjem smjernica za planiranje, provođenje, praćenje i vrjednovanje različitih procesa »živoga« učenja vjere, prema tematski centriranoj interakciji.
Knjiga će biti od velike pomoći svima koji predaju vjeronauk, bave se katehezom ili drugim oblikom religijskopedagoškoga i katehetskoga učenja vjere / religijskoga učenja ili se tijekom studija spremaju za ta zanimanja u kasnomodernom kontekstu vremena koje vjeronauku (u školi) nije uvijek naklonjeno.
O AUTORIMA
Izv. prof. dr. sc. Jadranka Garmaz rođena je 1974. u Koprnu, kod Šibenika. Doktorirala je 2002. godine na Katoličkome teološkom fakultetu Sveučilišta u Innsbrucku iz područja religijske pedagogije i katehetike. Od listopada 2013. obnaša službu prodekanice za nastavu na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Splitu. Član je uredničkog vijeća znanstvenog časopisa Crkva u svijetu i časopisa Lađa. Član je Vijeća za laike HBK-a. U znanstveno-istraživačkom radu bavi se pitanjima župne kateheze i didaktike školskoga vjeronauka, posebice pitanjima komunikativne teologije.
Prof. dr. sc. Matthias Scharer rođen je 1946. u Mauerkirchenu, Austrija. Od 1996. redoviti je profesor religijske pedagogije i katehetike na Katoličkom teološkom fakultetu Sveučilišta u Innsbrucku. Voditelj je Instituta za praktičnu teologiju i Katedre za religioznu pedagogiju i katehetiku. Voditelj je međunarodnog istraživačkog kruga Kommunikative Theologie. Znanstveni je voditelj sveučilišnog studija Kommunikative Theologie. Napisao je više desetaka knjiga i stotine članaka. Područje njegova interesa je položaj vjeronauka u školi i društvu, kontekstualna i komunikativna teologija, kateheza sakramenata, studijski programi teologije. Oženjen je i otac je troje djece.