U zborniku je na 212 stranica objavljeno osam izlaganja s tribina održanih tijekom 2010. godine te predavanje kardinala Josipa Bozanića iz 2009. godine "Najnovija europska istraživanja o vjeronauku u školi" u kojemu se promišlja o obilježjima katoličkoga školskog vjeronauka u Europi na temelju najnovijih europskih istraživanja o vjeronauku.
Tema tih tribina bilo je pitanje identiteta – jedna od temeljnih odgojno-obrazovnih vrijednosti koju školski sustav od predškole pa do završetka srednjoškolskog obrazovanja treba promicati.
Ivan Šaško tako u prilogu "Odlike identiteta, njegova svrha i važnost" promišlja o temeljnim sastavnicama identiteta, o europskom i kršćanskom identitetu te o krizi identiteta. Špiro Marasović, u prilogu "Identitet", promišlja o poteškoćama u definiranju osobnog, grupnog, nacionalnog i religijskog identiteta, o odnosu globalizacije i krize identiteta te o posljedicama krize identiteta u pastoralnoj, posebice vjersko-odgojnoj praksi.
O identitetu u postmodernom kontekstu u prilogu "Postmoderna i identitet" promišlja Tonči Matulić. U prilozima "Hrvatski identitet i povijest" Nevena Budaka i "Crkva i nacionalni identitet" Slavka Sliškovića promišlja se o nacionalnom identitetu.
Dva su priloga posvećena promišljanju o odnosu jezika i identiteta: "Jezik i identitet" Stjepana Damjanovića i "Zazvao si nas imenom hrvatskim. Promišljanja o hrvatskome identitetu" Jasne Šego. Kršćanskome europskome identitetu posvećen je prilog Željka Tanjića "Europa u misli Karla Rahnera".
Zbornik donosi i prilog s. Valentine Blaženke Mandarić i Ružice Razum "Odgojno-obrazovno djelovanje i vrijednost", čiji je cilj uvesti u problematiku društveno-kulturnih i odgojno-obrazovnih vrijednosti o kojima se u zborniku promišlja. Na kraju knjige u riječi i slici nalazi se kratki pregled tribina "Zajednički vidici", koje je Ured Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi pokrenuo 2008. godine.
Time ovaj zbornik pridonosi produbljivanju i populariziranju tema iznimno važnih za promicanje dijaloga vjere i kulture te religioznog i odgojno-obrazovnog djelovanja u suvremenome hrvatskom društvu.
IZ RECENZIJA
U zborniku nalazimo niz kvalitetnih i visoko stručnih razmišljanja o odnosu identiteta i postmoderne, globalizacije, vrjednota, nacije, fundamentalizma, relativizma, kulturnog i religijskog pluralizma, jezika, ulaska u EU. Studije i članci takva sadržaja kod nas u Hrvatskoj nedostaju, zato smatram da zbornik radova predstavlja dragocjen doprinos tematici identiteta kao odgojno-obrazovne vrjednotama. (Dr. sc. Anđelko Domazet)
Radovi prezentirani u ovome zborniku originalni su prinos istraživanju identiteta i uloge identiteta u odgojno-obrazovnom sustavu. (Dr. sc. Gordan Črpić)
Imajući u vidu svih deset članaka koji se iscrpno bave pitanjem identiteta, možemo slobodno reći da smo dobili jedan misaono vrlo vrijedan i poticajan zbornik, koji preporučamo svima koji se žele pozabaviti tom tematikom. Zbornik pruža izvrsno razumijevanje identiteta pod različitim vidovima, od teološkoga, filozofskoga do povijesno-jezičnoga. Rijetko se može pronaći jedna studija u kojoj se nad identitetom razmatra tako slojevito i detaljno. (Dr. sc. Ivica Raguž)
Autor | Valentina Mandarić (ur.) / Ružica Razum (ur.) |
---|---|
Izdanje | 1. izdanje |
Uvez | broširano |
ISBN | ISBN 978-953-241-271-0 |
Format | 170 x 240 mm |
Broj stranica | 208 str. |
Mjesto izdanja | Zagreb |
Godina izdanja | 2011. |
Prelistaj knjigu |